تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) صبح فردا (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام‌خمینی‌(ره) غرق شدن ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز‌ها حملات موشکی و پهپادی حزب الله به نهاریا و حیفا (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: تمام هیمنه آمریکایی‌ها و اسرائیل درهم شکسته است | این روزها غم مضاعفی بر دل داریم مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع کرد زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد حمله موشکی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حملات موشکی گسترده حزب الله به شهرک اشغالی «کریات شمونه» + فیلم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید بار دیگر توپ را در زمین حماس انداخت
سرخط خبرها

خبرگزاری بلومبرگ: ریاض به دنبال همکاری با پکن به عنوان شریک اصلی سرمایه‌گذاری است

  • کد خبر: ۱۶۹۵۴۲
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
خبرگزاری بلومبرگ: ریاض به دنبال همکاری با پکن به عنوان شریک اصلی سرمایه‌گذاری است
بلومبرگ نوشت، عربستان سعودی در حال حاضر با کاهش مستمر نفوذ آمریکا در منطقه، به دنبال تجارت و سرمایه گذاری در چین است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری آمریکایی«بلومبرگ» در مقاله‌ای با پرداختن به میزبانی ریاض از "کنفرانس تجاری کشورهای عربی و چین" نوشت، این کنفرانس مورد توجه گسترده سعودی‌ها قرار گرفت و تنها چند روز پس از سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان با هدف "ترمیم روابط و حل وفصل اختلافات" صورت گرفت.

علیرغم اظهارات مستمر مسئولان آمریکی و هشدار آنها نسبت به «نقش چین در خاورمیانه»، عربستان توجه خود را به تقویت روابط با چین، رقیب اصلی واشنگتن معطوف کرده است.

ریاض، پایتخت عربستان طی روزهای ۱۱ الی ۱۲ ژوئن جاری میزبان بزرگترین گردهمایی تجاری چینی- عربی بود که با شعار "همکاری برای رونق و شکوفایی" برگزار شد.

مسئولان سعودی در این کنفرانس از ادغام چین در منطقه عربی سخن گفتند و مقامات اجرایی چینی نیز اشاره کردند که آماده هستند تا ایالات متحده را از بزرگترین صادرکننده نفت جهان دور کنند.

همچنین، خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان روز یکشنبه طی سخنرانی در این کنفرانس گفت: به نظر من زمان آن رسیده است که چین یک شریک سرمایه گذاری اصلی در کارزار توسعه در جهان عرب باشد. وی گفت، قدرت اقتصادی عربی همچون "پلی برای بقیه منطقه" عمل می‌کند.

الفالح همچنین به شبکه آمریکایی «CNBC» گفت که چین شریک اصلی در «جهان چندقطبی» است و انتظار نزدیکی کشورش را با پکن با توجه به منافع مشترک رو به رشد آنها دارد.

این وزیر سعودی اشاره کرد که روابط عربستان و چین به شکل چشمگیری از تجارت به سرمایه‌گذاری تغییر می‌کند و دو کشور در سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه و تحقق پیشرفت و توسعه در آنها مشارکت می‌کنند.

وزارت سرمایه گذاری عربستان از امضای قراردادهای سرمایه گذاری به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با شرکت‌های چینی تنها در روز نخست کنفرانس تجاری کشورهای عربی و چین خبر داد.

بر اساس این گزارش، چین در ماه‌های گذشته موفق شد میانجی‌گری مهمی را به سرانجام برساند که موجب نزدیکی عربستان و ایران و بازگشایی سفارت تهران در ریاض در ششم ژوئن جاری شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->